українська російська англійська
Створено більш сприятливі умови для виробництва нових трамваїв, тролейбусів, автобусів та іншого громадського транспорту для міських та приміських перевезень
01.02.2017 | 15:12
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

1 лютого Уряд підтримав ініціативу Мінекономрозвитку, яка створить більш сприятливі умови для виробництва нових трамваїв, тролейбусів, автобусів та іншого громадського транспорту для міських та приміських перевезень.

Головними замовниками підприємств, які спеціалізуються на виготовленні трамваїв, автобусів та тролейбусів, виступають міські комунальні підприємства. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 117, комунальні підприємства зобов’язуються надавати аванс при здійсненні замовлення на вироблення продукції. До сьогодні обов’язкова передоплата становила 30% від вартості кінцевої продукції. Водночас постачальники матеріалів та комплектуючих імпортного виробництва зазвичай вимагають 100% передоплати, а українські постачальники - від 50% до 70%.

«В той час, коли вартість комплектуючих становить майже третину від собівартості продукції, а зобов’язання за авансовими платежами перевищують обсяг наявних коштів, підприємства вимушені залучати банківські кредити для виконання контрактів. Це призводить до зростання собівартості української продукції і зниження її конкурентоздатності. Врешті-решт підприємства не досягають показників навіть мінімальної запланованої рентабельності виробництва», - пояснює Перший віце-прем’єр-міністр - Міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів.

Відтак Уряд ухвалив рішення щодо збільшення обов’язкового авансового платежу за поставки тролейбусів, автобусів, електробусів та трамваїв до 70%.

Ухвалені зміни також дозволяють збільшити строки, за які виробник зобов’язується поставити продукцію комунальному підприємству. Для тролейбусів, автобусів, електробусів та інших колісних транспортних засобів це строк відтепер становитиме до 8 місяців, для трамваїв - до 1 року.

Раніше виробник був зобов’язаний протягом 90 днів погасити аванс, або поставити продукцію комунальному підприємству. При цьому цикл виробництва транспортних засобів з урахуванням часу поставки комплектуючих може значно перевищувати 90 днів. Так, наприклад, український завод «Електроважмаш» може поставити двигун для автобуса протягом 90 днів (лише за умови 50% передоплати), а поставка німецького редуктора Henschel для трамвая може зайняти 8 місяців (за умови 100% невідкличної передоплати).

«Нам потрібно встановити більше реалістичні строки поставок, - наголошує Степан Кубів. - Так ми збільшимо кількість українських виробників, які можуть виконати замовлення для комунальних підприємств. Це покращить конкуренцію і дасть поштовх розвитку українській промисловості».

За прогнозами Мінекономрозвитку, ухвалене рішення сприятиме налагодженню виробництва сучасних транспортних засобів із застосуванням передових світових технологій, збільшить завантаження виробничих потужностей підприємств - виробників транспорту та сприятиме розвитку внутрішнього ринку перевезень.

 

версія для друку
Анонси
До кінця року триває конкурсний відбір незалежних членів наглядової ради ПАТ "Укрзалізниця"
21 грудня буде презентовано роботу геопорталу "Водні ресурси України"
21 грудня - засідання колегії Міністерства молоді та спорту
20 грудня - засідання громадської ради при Держкомтелерадіо
20 грудня - засідання громадської ради при Державному агентстві водних ресурсів України
До 20 грудня - конкурс на індивідуального технічного консультанта з розробки технічної специфікації для впровадження HRMIS
19 грудня відбудеться колегія Держкомтелерадіо
19 грудня - презентація публічного звіту проекту ProZorro.Продажі за 2017 рік
18 грудня - відкриття Центру енергоефективності м. Миколаєва
18 грудня обговорення ЗУ "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо права постійного користування земельними ділянками"
16 грудня у Мистецькому арсеналі відбудеться презентація дитячої книги "Україна в дзеркалі Японії"
14-16 грудня 2017 року відбудеться робочий візит Міністра закордонних справ України Павла Клімкіна до Нью-Йорка